Galeria
Poleć stronę
Sonda
Wierzchowiny do Lasowiec
    Trasa raczej górska. Trzy spore garby do pokonania. Nadaje się na rower, ale ze względu na ostre podjazdy wymaga wysiłku. Długość trochę ponad 20 km. Czas przejścia ok 4,5 godz.
    Trasa w większości wiedzie wzdłuż zielonego szlaku im. Aleksandry Wachniewskiej. W Wierzchowinach spod baru "Barwinek" drogą asfaltową do skrzyżownia w Wólce Wieprzeckiej. I stąd zielonym szlakiem w stronę Szewni Dolnej. Przy pomniku Powstania Zamojskiego za szlakiem do lasu i dalej aż do Kolonii Bliżów. Wciąż idąc za szlakiem do Wojdy, a stąd przez Górę Szczob do Bliżowa. Podążając za szlakiem zielonym można dojść przez Kotulą Górę do Bondyrza. Można też odbić trochę na wschód i zobaczyć ciekawe miejsce zwane Iwnią.
    W Bondyrzu po osiągnięciu starego Traktu Zwierzynieckiego trzeba pozostawić szlak i podążyć wzdłuż traktu w stronę Zwierzyńca, zbaczając w stronę młyna wodnego na Wieprzu. Drogą przy młynie można dojść do drogi asfaltowej i tutaj skręcić w prawo w stronę Guciowa.
    W Guciowie przy sklepie należy skręcić w lewo w polną drogę. Oczywiście można trochę odbić do przody aby obejrzeć skansen. Polną drogą ostro pod górę jest wejście na Górę Dach. A stąd już "kilka kroków" drogą w dół do Lasowiec.

trasa 401
Ślad trasy na Roztocze - mapa
Optymalizowany ślad GPS
Wierzchowiny do Lasowiec
[click]

Na początek prosto i równo